livetpakvarnen.blogg.se

Vår resa i ord mot ett efterlängtat barn<3

7 juni

Kategori: Längtan efter miraklet

Vilken härlig dag vi hade i Köpenhamn igår! Kl 7 gick jag upp och tog ett ÄL-test och till min förvåning visade det positivt! Trodde vi skulle åka idag istället. Ringde kliniken och fick tid kl 14.15:) Så det var bara till att göra sig ordning och hoppa på tåget! När klockan slog 10 hoppade vi av tåget i huvudstaden och kunde nu bara ta det lugnt, jämfört med förra gången som var stressig och inte alls behaglig om man jämför med igår! Vi gick längs Strøget, shoppade lite, fikade i solen och när klockan närmade sig så gick vi till kliniken för att få bli inseminerad:) barnmorskan var jättetrevlig även denna gång och vi pratade mycket om hur jag och M hade upplevt förra gångens inseminering, om jag hade haft ont efter, om jag hade haft några s.k symptom! Jag frågade lite om hormoner som man kan ta i samband med inseminering, när man ska börja prova det.. Men risken med hormonerna är ju att man kan få hoppa över vissa månader om det är så att jag har producerat fler än 3 ägg! Och det vill man helst inte, inte vi iaf:) så vi kör på utan hormoner, om denna gången inte heller skulle fungera! Om två veckor får vi se om det har gjort ngn skillnad att bli inseminerad 18 timmar efter positivt ÄL-test eller som igår, efter 8 timmar! Nu håller vi tummar och jag & M tackar för allt stöd som vi får här i bloggen, jättehärligt verkligen! Kram på Er!!

Kommentarer

  • PiOmiO säger:

    Tjooho! Trevligt det låter! Nu väntar bara 2veckor fram till testdag då. Jaså ni får en tid. Vi åker bara ner och går direkt till kliniken "vi kommer när vi kommer" liksom ;-)
    Håller tummarna nu.
    Sj har jag ju testdag på torsdag!
    Kram

    Svar: Åh då får ni snart veta hur det har gått, dagen som både innebär hopp och förtvivlan! Vi håller tummarna för Er:)), det vet du!! Jo vi ringer kliniken mellan 8-10, så får dem avgöra när det är lägligt att inseminera i reaktion till när jag fick positivt på ÄL-stickan. Eftersom jag fick positivt tidigt på morgonen denna gången så ville dem vänta tills eftermiddagen eller dagen därpå men vi valde eftermiddagen samma dag!:) det är så lustigt att klinikerna gör olika, där ni går gör dem ett VUL innan inseminering va? Där vi går gör dem inget VUL utan det är enbart ÄL-test som dem tittar på.. Eftersom man har genomgått alla olika slags undersökningar och ultraljud hit och dit så bör jag fungera som normalt:) men ändå lustigt att klinikerna skiljer sig åt! Kram
    L

    2013-06-09 | 00:32:07
    Bloggadress: http://www.piomio.blogg.se
  • PiOmiO säger:

    Oj vad annorlunda.! Trodde alla kliniker gjorde VUL innan insemination. Det är ju liksom ingen idé att inseminera om man inte ser ett moget ägg som ska kunna släppa. Och i mitt fall, så fick jag ju reda på att det var två ägg som var redo att släppa =)
    Kram*

    Svar: Men där bör vara ägg på gång, som ska släppas när ÄL-test visar positivt! I normala fungera det ju så men man vet aldrig:) för vår del kan det kvitta för vi får ändå betala för insemination, även om där inte hade funnits ägg på g.. Åh, chans till tvillingar!! Vad härligt, hoppas det lyckas denna gången! Kram
    L

    2013-06-09 | 22:59:15
    Bloggadress: http://www.piomio.blogg.se
  • Bonusmamman säger:

    Hur går det?

    Jag är sååå nyfiken! Kram
    Http://mammaochbonusmamma.bloggo.nu

    Svar: Jo det går framåt.. En vecka kvar till BIM! Tänker inte så mycke på det för har på ngt sätt redan ställt in mig på att vi behöver genomgå inseminationen fler ggr! Hur går det för dig? Snart dags ju:) är sååå avundsjuk!!!:) Kram
    L

    2013-06-13 | 13:20:37
    Bloggadress: http://mammaochbonusmamma.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: