livetpakvarnen.blogg.se

Vår resa i ord mot ett efterlängtat barn<3

16 september 2013

Kategori: Längtan efter miraklet

Halloj alla trogna läsare!

Härligt att se att ni besöker oss då och då fast jag inte uppdaterar er det minsta:) 
Jag skulle ju höra av mig när ngt storslaget hände..... För att ta det från början så började jag och M att planera för bröllop hösten 2012 men eftersom vi gick igenom utredningar hit och dit och skulle, då, snart mottaga en räkning från Cura på 70 000:- så vi la bröllopsplanerna på is... 

Sedan missfallet i juni så har vi fortsatt åka till dk varje månad och efter fjärde försöket så började vi tröttna, eller mest jag, på att vara som en provdocka med allt som rör inseminationen! Det var liksom inget som var lustfyllt och positivt längre.. Så det var väl efter tredje försöket som vi mer och mer började diskutera adoption! Vi ringde runt till kommunen och skickade mail till adoptionsorganisationer för att få mer information. Och för att få adoptera måste man vara gifta och det var när vi diskuterade adoption som vi återupptog våra bröllopsplaner... Vi behövde göra ngt roligt och detta har vi verkligen längtat efter :)) så den 14 december är det dags <3 överlyckliga! 

Glömde ju berätta... I augusti bokade vi även en resa till Rhodos med avgång i oktober, jätteskönt skulle det bli.......tills vi idag fick se vårt andra pluss på stickan!!!!!! Jaaaa ni läste rätt, vi är gravida igen och eftersom jag redanhar drabbats av ett missfall så vågar jag inte bege mig på semester, jag behöver inte fler orosmoment även om barnmorskan säger att vi kan åka... Så antagligen avbokas resan men bröllopet består såklart!!! :) så nu går alla våra drömmar i uppfyllelse samtidigt, ofattbart är bara förnamnet! Men med vårt bagage så vågar vi inte ta ut allt än.... 

Jag lovade er storslagna nyheter, hoppas ni inte blev missnöjda:) 

Kram L

Kommentarer

  • Tess säger:

    Grattis! Så glad jg blir för eran skull :) Håller tummarna hårt att den här graviditeten ska sluta lyckligt!

    Så mysigt och planera bröllop :) Kram

    2013-09-17 | 17:37:31
    Bloggadress: http://Minbebis.com/blogg/tess89/
  • Anna säger:

    Åh vilka härliga nyheter!!! Stort grattis till både bröllop o plus på stickan :) Jag har varit inne o kollat efter inlägg varje dag så nu blev jag riktigt glad trots att vi inte känner varandra! Lycka till :)

    2013-09-17 | 17:54:14
  • L säger:

    Jaa, det känns helt overkligt! Verkligen en dröm som går i uppfyllelse, att få gifta sig och samtidigt vänta sitt efterlängtade knyte! Tack för era fina kommentarer!!! Kram L

    2013-09-17 | 22:38:28
    Bloggadress: http://livetpakvarnen.blogg.se
  • Anna säger:

    Hur går det för er? Över en månad sen du skrev nu o jag är inne varje dag o hoppas på uppdatering...

    2013-10-21 | 08:21:23
  • L säger:

    Hej Anna!
    Det går bra för oss:) går in i v 12 på tisdag... Ett ultraljud är gjort och har visat oss världens finaste mirakel... Nu håller vi tummarna för resten av tiden:) jag har lagt bloggen på hyllan ett tag, känner att jag behöver återgå till ett liv som inte enbart kretsar kring barn... Känner att jag fokuserar på annat som också är roligt om jag inte bloggar:) denna bloggen påminner alltid om vad vi gått igenom och det låter kanske konstigt men när jag inte är aktiv med bloggen så känns det som att jag och M är en del av den befolkningen som lyckats naturligt, som inte behövt kämpa och behövt vara med om hemskheter som en stor del faktiskt har varit med om här i världen! Vår historia är absolut ingen jag skäms över utan snarare stolt men att påminnas om hemskheterna genom bloggbesök gör att jag inte har behovet att vara här... Hoppas du förstår min tanke:) Kram på dig och tack för att du bryr dig om oss!

    2013-11-03 | 17:27:45
    Bloggadress: http://livetpakvarnen.blogg.se
  • Anna säger:

    Tack för ditt svar och jag önskar er all lycka! Härligt att ni äntligen verkar få det ni kämpat för! Det är sånt som värmer även om vi inte känner varandra! Tar bort bloggen från min läslista nu så jag kommer inte att titta in här nåt mer men stort lycka till som sagt :)

    2013-11-03 | 21:36:31

Kommentera inlägget här: