livetpakvarnen.blogg.se

Vår resa i ord mot ett efterlängtat barn<3

En ny milstolpe?!

Kategori: Allmänt

Imorgon fredag får vi reda på det slutgiltiga resultatet från M:s biopsi... Tänker väl inte jättemycket på det och har inte gjort på senaste tiden, kanske för att man har ställt in sig på att resultatet antagligen blir negativt! Det har varit skönt att inte behöva gå och oroa sig för diverse läkarbesök och provresultat som vi annars har gjort den senaste tiden! Känslan man har nu är liksom mer....tom! Vet inte hur jag ska förklara men plötsligt har det börjat bli jobbigt att läsa andra bloggar där personerna får sina efterlängtade barn, egoistiskt jag vet!! Tro mig! Egentligen skulle vi börjat med ivf-behandlingen för en vecka sen men det blev inte av... Det skulle ju ha varit vår tur nu, det skulle snart varit äggplock! Jaa, man kan inte sluta tänka på vad som egentligen skulle ha skett under dessa dagarna.. Kram L

Kommentarer

  • tess säger:

    Vännen, det är verkligen inte egoistiskt. Vem som helst skulle känna likadant, tro mig. Man får lov och känna så, och tänka som du gör. Vem skulle inte gjort likadant! Som jag har skrivit många gånger innan, men livet är såå himla orättvist. Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att ni snart får börja med behandlig osv, och att ni får erat efterlängtade barn. Det är ni SÅ värda.

    Hoppas ni inte får några fler tråkiga besked idag. Tänker på dig/er. Många kramar

    Svar: Inget besked idag heller, blir tokig! Jo, livet är orättvist, det håller jag med om... Tyvärr är det så och man kan inte göra så mycket åt det.. Undrar bara hur mycket tråkigheter till vi behöver vara med om innan det är vår tur att bli föräldrar! Kanske därför som tanken om att få ett barn är så långt borta just nu, det känns liksom overkligt! Kram!
    L

    2013-04-05 | 13:51:32
    Bloggadress: http://minbebis.com/blogg/tess89/
  • Bonusmamman säger:

    Jag var också "egoistisk" men också bitter. Jag hade jätte svårt för att se gravida som inte såg lyckliga ut. Det var ju allt jag kunde önska mig och de var inte alls tacksamma och lyckliga. Strunta i lyckliga bloggar en tid. Åååå vad jag känner med er. Jag och min man har pratat om er. Hans starka råd till dig är att ta det lugnt med din man. Ni har fått oss att börja se tillbaka och prata. Ganska fint faktiskt. Stor kram till er. Var beredd på sorg även om ni ställt in er på det värsta. Vi blev visserligen chockade, men ledsna blev vi och det är okej. Kram igen!!!

    Svar: Åå, vad goa ni är som pratat om oss och vår historia, det glädjer oss:)!!!! Det blev inget besked idag heller, läkaren hade inte ringt och meddelat provsvaren till kliniken:/ typiskt och irriterande!! Ja, det där med "lyckliga bloggar" kan vara jobbigt ibland... Tack för all omtanke! Kramar!
    L

    2013-04-05 | 15:20:53
    Bloggadress: http://mammaochbonusmamma.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: