livetpakvarnen.blogg.se

Vår resa i ord mot ett efterlängtat barn<3

En vettig tisdag...

Kategori: Allmänt

...En vettig tisdag har vi att invänta! Imorgon har vi telefontid med M:s läkare från RMC för att få reda på dem sista provsvaren! Sen återstår bara biopsin, såå skönt!
Det är konstigt egentligen, att för oss är det just SKÖNT att bara ha biopsin kvar, för någon annan som inte är i denna komplicerade ivf värld så är det skönt att det tex är fredag.. Ordet skönt får ibland en annan betydelse för mig!
Tankarna snurrar som vanligt, tänk om läkarna bara kunde lova att dem med säkerhet hittar några fina simmare på biopsin så att jag kan få se den jag älskar mest bli biologisk pappa<3
Förstå mig rätt, vi har sedan tidigt sagt att om någon av oss inte kan bidra till ett barn så är det en självklarhet att använda oss av donator men vi alla drömmer väl om att få skapa det finaste man kan få i livet tillsammans!
Jag längtar så efter vårt älskade lilla knyte och eftersom det är M som har fått ta största smällen i utredningen så unnar jag verkligen honom ett positivt besked från biopsin!! Förstår ni vad jag menar:)? Jag unnar honom ett barn mer än vad unnar mig ett själv, M är min livskamrat och få se honom lysa upp efter en tung utredning hade gjort min dag för flera år framåt!!

Nu hoppas vi att Curakliniken har en snabb tid för biopsi så att vi kan få reda på om vi kan starta en behandling inom snar framtid!

Kram L

Kommentarer

  • K säger:

    Jag håller tummarna för att det ska finnas fin fina simmare hos M, bara att de inte har vett att komma ut. SOm du säger så är det så konstigt vad man ser fram emot när man är i den här situationen.
    Kram

    2013-03-04 | 21:09:56
    Bloggadress: http://motettliv.blogg.se
  • Bonusmamman säger:

    Hej! Jag har precis hittat din blogg och vill berätta att jag kanske kan vara ett stöd. Ni är inte där än och förhoppningsvis kommer nu inte dit heller... Men jag är gravid med mitt ägg och en donerad spermie. Min man har haft testikelcancer och då försvann hans möjlighet att få fler biologiska barn. Det har varit tufft att se att han kunde ge en annan kvinna tre barn och med mig gick det inte. Testikelcancern kom efter hans andra tre barn. Så hans fördel i detta är väl att han redan har annan biologi. Men nu har han givit mig chansen att få bli mamma ändå. Den mest osjälviska gåvan en man kan ge till en kvinna. Jag är drygt halvvägs i graviditeten och min man har visat ett fint engagemang och jag upplever att hans känsla är att det är hans barn. Han pratar redan stolt om henne, renoverar hennes rum och sånt... Det blir perfekt ändå. Men ja, jag förstår din grundtanke. Skäms INTE för den. :) kram
    Http://mammaochbonusmamma.bloggo.nu

    Svar: Tack för ditt stöd!! Och vad roligt att ni har lyckats bli gravida:) det ger mig verkligen en extra kick när jag höra sånt positivt!! Hoppas att vi snart är på lika god väg som ni är k Er graviditet! Stor kram
    L

    2013-03-05 | 08:43:19
    Bloggadress: http://mammaochbonusmamma.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: