livetpakvarnen.blogg.se

Vår resa i ord mot ett efterlängtat barn<3

Ägglossningstest..

Kategori: Längtan efter miraklet

Alltså, det här med ägglossningstest är en upplevelse i sig.. Många säger till en att slappna av och inte tänka så mycket så fungerar barnprojektet som det ska.. Men jag köper inte det till fullo. Alla ni som är i ivf eller inseminationsvärlden vet att man kan inte stänga av tankeverksamheten, för då glömmer man kanske att ta dem där ägglossningstestet eller sprutorna! Bara att komma ihåg att inte kissa på 3-4 timmar inför ägglossningstesten som jag nu tar två gånger dagligen gör ju inte att jag tänker på barnprojektet mindre.. Just nu känner vi oss positiva och vetskapen om att det kanske inte tar sig på varken första eller andra försöket känns ändå ganska bra, konstigt nog! Samtidigt längtar vi jättemycket och det är så overkligt att tänka att om möjligtvis någon månad så är vi kanske gravida.. 😍Liksom herregud, hur gick det till? Ha en fortsatt härlig måndagskväll och gör gärna ett avtryck i bloggen när du besöker den, alltid spännande att veta vem som läser:) Kram L

Kommentarer

  • Karin säger:

    Jag gör som jag blir tillsagd och lämnar ett avtryck ;) Jag har nyligen börjat läsa ikapp din blogg och hejar på er!! Noterade just hur unga ni var när ni träffades, vad häftigt :)

    Håller mina tummar!
    Kram

    Svar: Va trevligt att du hör ett avtryck, härligt:) det får du gärna göra fler ggr;) tack för stöttningen, den är alltid så välkommen och värdefull! Jaa, vi var unga när vi träffades och sen dess har tiden bara rullat på:) kram!!
    L

    2013-05-07 | 08:48:45
    Bloggadress: http://villbli3.bloggplatsen.se
  • Bonusmamman säger:

    Känns jätte spännande. Nu är det nära... :)

    Svar: Ja det är nära nu! :) men kan en ägglossning utebli om man önskar den förmycket? Precis som när man önskar mens:)?
    L

    2013-05-07 | 20:06:31
    Bloggadress: http://mammaochbonusmamma.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: